The Bridezilla

The Marriage Approval Letter

Posted on: January 23, 2009

Kebenaran Berkahwin untuk Lelaki

Kebenaran Berkahwin untuk Lelaki

Win dah hantar permohonan berkahwin di Pejabat Agama Islam Daerah Hulu Langat (PAID) hari Rabu lepas. Hari Khamis petang semalam surat kebenaran tersebut dah siap disahkan, Win ambil di PAID.

Proses untuk menyiapkan surat kebenaran di sini tak lama, mungkin sebab tak ramai yang berurusan. Senang juga prosesnya. Apa yang penting, pastikan semua dokumen sokongan lengkap.

Sekarang dah dapat surat kebenaran berkahwin dari Win, giliran aku pula memohon kahwin di Pejabat Agama Daerah Kuala Kangsar. Kenapa aku tak mohon sebagai pemastautin macam Win? Sebenarnya, boleh. Cuma nanti untuk proses urusan nikah di Kuala Kangsar, aku kena mohon sekali lagi gunakan borang mohon kahwin negeri Perak. Tak mahu buat kerja dua kali, aku mohon kahwin di Perak sajalah. Pandai tak? hehee..

Terima kasih Win! Bagus. Awak buat tugasan awak ikut sebelum masa yang ditetapkan. Ya, aku bossy. Aku tetapkan dateline untuk semua perkara. Kalau tak ikut perancangan, bila nak siap? Betul tak?

Tips:

Plan ahead. Then move! move! move!

Leave a Reply

