The Bridezilla

The Kompang Team

Posted on: February 3, 2009

Kompang Kampung

Kompang Kampung kelempang kelempung

Dalam gambar tu bukanlah pasukan kompang kampung aku, ini pasukan kompang yang datang masa kawan aku kahwin dulu. Diorang main kompang memang hebat! Suare dan lagu semuanya sedap~

Pasukan kompang juga memainkan peranan penting dalam memeriahkan majlis. Mereka inilah yang akan ‘menggemparkan’ suasana semasa pengantin diarak masuk ke pelamin.

Di kampung aku ada pasukan kompang, ada kelas belajar kompang malam-malam selepas isyak di surau. Tapi setakat ini, aku belum pernah lagi dengar diorang main secara live. Agaknya kompang kampung aku pun tak kurang hebatnya juga.

Bagi tempahan pasukan kompang kampung aku ini, aku minta tolong dari Ayah untuk uruskan.

ps: Kalau boleh, aku nak pasukan kompang di majlis kami nanti mainkan lagu hindustan! rentak Bangra! ohohoho~

Advertisements

2 Responses to "The Kompang Team"

wah kompang pun kena booking ka edotz?
kat sabah ni, lbh krg jg urusan kahwin mcm di semenanjung..
cuma skrg ni kena p kursus kahwin ngan ujian hiv. dulu xyah..
pastu klu nak buat nikah kat rmh kena booking awal2 sbb tkut tok kadi ada hal masa tu, ada yg terpaksa nikah kat pej agama jak.. pej agama ngan rmh lynna dkt jak, klu jln kaki adala dlm 8-10minit..
hehe

kalo wat majlis kawen time cuti skolah, kenalah tempah bende2 gini.. takot orang lain sapu. hehe

kat sini, kursus + hiv mmg kena amik sendiri. dpt je borg HIV, tros g klinik kesihatan kerajaan buat test. Kursus mmg lama dah wajib kat sini.

mcm sy, nak nikah kat masjid. tok kadi pon kene book jugak. hehe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: