The Bridezilla

The New Entity

Posted on: April 14, 2009

Kita selalu rasa selesa bila berada di rumah sendiri, dengan keluarga sendiri. Kalau di rumah, kita boleh buat apa yang kita selalu buat tanpa perlu peduli apa orang nak kata. Mak dan ayah dan biasa dengan perangai kita, kan?

Contohnya baring di ruang tamu depan TV. Tambah pula lepas makan, mesti tertidur kekenyangan. Pada mak aku, biasalah kalau aku berperangai macam tu. Mak dah tak larat nak marah, dia biarkan aje.

Tapi lain pula ceritanya di rumah mertua. Aku jadi macam “The New Entity”. Aku tak boleh lagi berperangai macam selalu, baring depan TV lepas makan. Aku selalu tak tahu nak tuju ke mana. Nak baring, segan. Nak lepak dalam bilik, segan jugak. Nak duduk menonton tv, segan lagi. Nak duduk kat meja makan di dapur, ape hal la pula. Akhirnya aku duduk kat beranda luar main dengan kucing. -_____-

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: